wtorek, 2 września 2008

Niech żyje przyjaźń polsko-czeska! – Studentska horka (producent Orion/Nestle, Czechy)

Kto z was pamięta te czasy, kiedy z górskich schronisk przy granicy polsko-czechosłowackiej przywoziło się słynną „Studencką” (oraz Złotego Bażanta lub Pilsnera)? Ile radochy wtedy było! Od tej pory wiele się zmieniło, ale Studencka ciągle jest produkowana, choć firmę Orion przejął globalny potentat Nestle. Nadal jest to porządny (200 g) kawał słodkości napchany orzeszkami, rodzynkami i – co zawsze wywoływało u mnie entuzjazm – owocowymi żelkami. Nadal nazywa się horka, chociaż jest słodka jak diabli.

Nie ma się co rozpisywać, to prawdziwie kultowy produkt, który – chwalmy Pana! - przetrwał zmianę ustroju w bratniej republice i ma się całkiem dobrze w kapitalistycznym świecie. Nadal świetnie nadaje się na górskie wędrówki, podczas których dostarcza jakże potrzebnej dawki energii. Chociaż równie dobrze smakuje z lodówki, tak twarda, że trzeba sporo siły, aby ją połamać.

==Radar==

Cena: bezcenna! (a tak poważnie, przywieziona z Czech, paragon zaginął. Czy ktoś spotkał tę czekoladę w polskich sklepach?)


------------------------------------------

Ocena: 7,5/10

+ legenda wciąż żywa
+ gruba, 200-gramowa tabliczka
+ żelki!

- słodka aż bolą zęby

10 komentarzy:

  1. ue, a ja już skakałem radośnie, że w Polsce można kupić... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. allegro dobre na wszystko:)
    http://www.allegro.pl/item408203433_czekolada_studentska_studencka_mleczna_200g.html

    tam napisali, że firma Orion jest słowacka - nie wiem dokładnie jaka jest prawda, bo z kolei ich oddział Nestle występuje pod czeską domeną (.cz), a firma nazywa się Nestle CR i SR obejmuje oba kraje... czyli nic się nie zmieniło, Studencka jest po prostu czechosłowacka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można kupić w Krynicy na jednym stoisku w pijalni:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po ile by nie była jest warta swojej ceny :) a ci co mają blisko do Czech albo często tam jeżdżą mają okazję ją mieć. mi najlepiej biała smakuje i też ją lubię za te żelki.

    OdpowiedzUsuń
  5. królowa wśród czekolad - zdecydowanie!!
    jak dla mnie najlepsza w wersji z wiśniami

    ehhh aż się rozmarzyłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham i wielbie te czekolade! :) ostatnio rodzice przywiezli mi z Pragi dwie: mleczna i biala. Orgazm w ustach!

    OdpowiedzUsuń
  7. Można kupic np. tutaj: www.swiatprzypraw.com :)

    Smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja na Słowacji kupowałam je za ok 3 euro, ale warto

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.facebook.com/pages/Spo%C5%82eczno%C5%9B%C4%87-mi%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-czekolady-Studentska/277001265652306?sk=page_getting_started

    OdpowiedzUsuń
  10. UWAGA! Uważajcie jaką kupujecie!!!
    Są dwie wersje: HORKA i MLECNA !!!
    HORKA to prawdziwa czekolada (kakao), a MLECNA (zamiast kakao ma tłuszcz i proszek mleczny).
    STUDENTSKA HORKA RZĄDZI !!! :))

    OdpowiedzUsuń