poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Andy Warhol z Lidla – Zupa świąteczna (producent Jokisch Schnellgerichte GmbH, Niemcy, dystrybutor Lidl)

Pamiętacie słynny obraz Andy Warhola „Zupa z puszki”? Ta artystyczna reminescencja skłoniła mnie do zakupienia Zupy świątecznej (nie mam pojęcia skąd taka nazwa i jaki związek ma ta konserwa ze świętami). Zainteresowały mnie te pulpeciki i jajko w składzie. I tu pierwsza ciekawostka – skład jajka! Oto on: jajo, woda, skrobia modyfikowana, stabilizator: mączka chleba świętojańskiego i karagen, sól, dekstroza, aromat. Kto by pomyślał, że zwykłe jajko ma taki złożony skład. No, nie takie zwykłe, bo sześcienne. Jajko w tej zupie wygląda trochę jak kawałki żółtego sera. No i smakiem niezbyt przypomina to, co kura ma pod sobą.

Skład samej zupy także jest dość bogaty, bo są i wspomniane pulpeciki drobiowe, i makaron w kształcie gwiazdek, i warzywa (groszek, kalarepa, por, szparagi (jakoś nie zauważyłem). Zupka jako taka jest dosyć cienka, rzadka, a zawartość puszki daje bardzo skromną porcję. W smaku jest zdecydowanie zbyt słona, jak na mój gust. Trudno się nią najeść, ale trochę „mocy” ma, gdyż zrobiono ją na rosole drobiowym. Gdyby nie ta ilość soli, byłoby całkiem nieźle.

Na koniec smakowity fragment z etykiety: Wzmacniacz smaku (glutaminian sodu, guanylan disodowy, inozynian disodowy). Mniam, brzmi smakowicie!

==Radar==

Cena: 2,99 zł za 400 ml
-----------------------------------
Ocena: 6/10

+ warzywa i pulpety, duża ilość składników
+ ciepły posiłek w trzy minuty

- za słona!
- bardzo mała porcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz