poniedziałek, 21 lipca 2008

Dobry półprodukt – Żurek Krakus (producent Agros Nova)

Od czasu do czasu mam ochotę na tradycyjną zupę, a jako że jestem leniwy, nie zawsze chce mi się ją robić. I tu w sukurs przychodzą producenci różnego rodzaju zup w słoikach, puszkach, kartonach. Postanowiłem przetestować sprzedawany w kartonie żurek znanej marki Krakus.

Istotną wadą tej zupy jest forma sprzedaży. Karton z gwintem, takim jak w kartonach z sokiem, uniemożliwia wylanie do garnka zupy z czymś (np. z ziemniakami). Zatem to, co wypływa z kartonu to rzadka, wodnista ciecz w kolorze żurkowego zakwasu. I dokładnie tym jest – ugotowanym zakwasem z przetartymi ziemniakami i przyprawami. Fakt, że jest aromatyczna, ma dobrze wyważony smak (wyczuwalny czosnek, smak cebuli) i zapach, ale nie da się ukryć, że jest to tylko baza do przyszłej zupy. Żeby się nią najeść, trzeba samemu ugotować ziemniaki i/lub jajko, dodać kiełbasę, doprawić majerankiem (żurek bez majeranku nie istnieje). A to oznacza, że z idei zupy błyskawicznej nic nie zostało, bo tyle samo trwa przygotowanie żurku z zakwasu. Z tym, że z butelki zakwasu za niecałe 2 zł ugotuje się garnek zupy na cztery osoby, a z nietaniego kartonu Krakusa najwyżej na dwie.

Nie wygląda efektownie, ale smakuje całkiem całkiem. Ziemniaczki to mój osobisty wkład w to dzieło

Podsumowując: trudno powiedzieć dla kogo jest to produkt. Na pewno nie dla osób, które chciałyby tylko podgrzać i wylać na talerz zawartość kartonu. Z drugiej strony baza do zupy jest naprawdę smaczna i ma długi termin przydatności do spożycia, więc można taki karton trzymać w żelaznej rezerwie żywnościowej (jeśli macie miejsce w schronie przeciwatomowym).

Cena za 1 litr w Tesco: 4,29 zł

6 komentarzy:

  1. w biedronce dziś kupiłem 1.5 litra za 3.49

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobry ,ja dosypuje majeranku i dodaje kiełbaskę przysmażoną z cebulką ,super!!!!!!!!!! szybka zupka

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj kupiłem za 4,69 + 50 gratis ;). Jakoś sobie nie wyobrażam żeby kiełbasa i jako były w kartonie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie radzę żurku Krakus! Szczególnie ciśnieniowcom! Mamie spuchły nogi bo na święta zrobiła cały gar ale po jednym zjedzeniu wylała do WC. Szkoda zdrowia i pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  5. artykuł brednie! wypij sobie sok z kartonu i tyle! to tylko baza do genialnego zurku

    OdpowiedzUsuń