środa, 18 czerwca 2008

Z azotem po lepsze jutro! – Raspberry Framboises (Producent Milbona, Niemcy)

Niedawno wybrałem się do Lidla – a nie bywam tam często, bo daleko mam – gdzie nabyłem spore zapasy atrakcyjnych fast foodów marketowych, które posłużą za materiał badawczy jeszcze pewnie na kilka postów. Dziś będzie słodko i pysznie, chociaż niekoniecznie zdrowo. Wszystko ma swoją cenę, dentysta również.

Nie ma co, nasi zachodni sąsiedzi mają dryg do słodkości z mleka i bakterii. Weźmy całą serię bardzo apetycznych serków, które wtrzącha się bez krzywych myśli o konsekwencjach zdrowotnych. Niestety czytam etykiety i skład tych wszystkich pyszności, o których tu się rozpisuję, i czasem zastanawiam się czy aby na pewno mam do czynienia z produktem spożywczym, czy już raczej nawozem sztucznym. Np. testowany dziś serek jest spulchniany azotem. Bardzo skutecznie został spulchniony tym azotem, nie ma co, konsystencja serka jest lekka i puszysta, ale nie sprawia wrażenia takiego NIC napompowanego powietrzem, w rodzaju dziecinnej pianki. Nie, to całkiem solidny kawał serka, pod którym – i tu następuje najważniejsze – ukrywa się owocowa wkładka, w tym przypadku maaaalinowa (są jeszcze warianty z czereśniami, marakują i truskawkami). Jest to rodzaj konfitury o bardzo przyjemnym smaku i zapachu. Można to jeść na dwa sposoby: wbić łyżkę do dna i wydobyć obie warstwy, tak jak to widzicie na zdjęciu, lub zrobić totalny miszung, czyli zapaćkać śnieżny serek sosem owocowym. Zdecydowanie preferuję wariant pierwszy, to spotkanie czystego smaku serka z wyrazistą słodyczą konfitury. Mniam!

Gdybym mógł, jadłbym to codziennie. Na szczęście Lidl jest daleko i dzięki temu jeszcze nie zamieniłem się w nawózJ Cena za opak. 125 g – 0,99 zł.

==Radar==

3 komentarze:

  1. A ja zawsze jadalem takie 2 na sniadanie... Musze pozbyc sie tego nawyku.

    Nie znalalzem na opakowaniu, ile taki 1 "serek" ma Kcal?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie mi halo z tym azotem ;/ w powietrzu masz go 75% a nie pomyslales ze moga go stosowac dlatego ze ma duza obojetnosc chemiczna ;>? nie dajmy sie zwariowac sa gorsze rzeczy niz dmuchane azotem serki...

    OdpowiedzUsuń
  3. Serek jest faktycznie bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń